Microsoft, PC oyunlarını hızlandıracak! NVIDIA, AMD ve Intel devreye giriyor
Microsoft, oyun geliştiricilerin Nvidia, AMD ve Intel’in üstün çözünürlük AI-yükseltme özelliklerini oyunlarına sıkıntısız bir halde entegre etmelerini sağlayacak yeni bir Windows API’si üzerinde çalıştığını duyurdu.
Microsoft, PC oyunlarını geliştirmek için grafik devleriyle bir ortaya geliyor
Program yöneticisi Joshua Tucker tarafından yapılan açıklamada, Microsoft’un yeni DirectSR API‘sinin oyunlar ve üstün çözünürlük teknolojileri ortasındaki “eksik bağlantı” olduğu belirtildi ve bu API’nin “çeşitli donanımlarda ölçeklenebilen daha pürüzsüz ve daha verimli bir tecrübe sunacağı” söz edildi.
DirectSR API, Nvidia DLSS Üstün Resolution, AMD FidelityFX Harika Resolution ve Intel XeSS üzere çeşitli tahlilleri aktifleştirmek için ortak bir giriş ve çıkış seti sağlıyor. Geliştiricilerin her bir yükseltme teknolojisi için başka farklı kod yazmak yerine bu DirectSR API’sini desteklemeleri hedefleniyor.
Birkaç hafta evvel, Windows 11’in test sürümünde “Otomatik Harika Çözünürlük” özelliği fark edilmişti. Bu özellik, desteklenen oyunların AI ile daha pürüzsüz oynanmasını ve gelişmiş ayrıntılar sunmasını vaat ediyordu. Artık ise, bu özellik DLSS, FSR ve XeSS üzere mevcut üstün çözünürlük teknolojilerine bağlanacak üzere görünüyor.
Microsoft, yeni API’nin yakında Agility SDK’nın bir önizleme sürümü aracılığıyla kullanıma sunulacağını belirtiyor. Ayrıyeten, 21 Mart‘ta gerçekleşecek Oyun Geliştiricileri Konferansı’nda (GDC) DirectSR’ın nasıl kullanılabileceğine dair bir “ön gösterim” yapılacak ve bu oturumda Microsoft ile birlikte Nvidia ve AMD temsilcileri de yer alacak.
Microsoft bu yeni adımıyla, PC oyunları için grafik ve performans alanında kıymetli yenilikler getirebilir. Siz bu gelişme hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi aşağıdaki yorumlar kısmına yazabilirsiniz.